PDA

Vis full versjon : 244t5



Hans Anton
01/09/10, 17:00
Hei. Takker for mange tilbake meldinger ang 242GT. Og jeg fikk et spark i ræva for og gå vekk i fra Min 242Gt som får vente litt til. Men nå er en neste rust fri 86 244 kjøpt inn ribbet innvendig og utvendig. Og 850T5 (komplet bil) står klar til demontering. Motoren skal bygges av Jonus Racing, det skal inn coilovers, bur, fuelcell, E85 osv. Ønsker gjerne tips. alt av interesse. girkasse, bakaksel, ferdig motor fester, diff,datasprut osv. ønsker tips hvor jeg kan få tak i dette billigst mulig. Bilen er sponset av dekk4.no.
Bilen skal ha skilter, så hvem i volvo systemet skal jeg kontakte for og få papirer til at den blir godkjent med turbo motor?
Ønsker også bedre ratt utslag. noen som har ideer?
Har også ett brukt skrud bur til 240 til salgs.

VolvoR-Sport
01/09/10, 17:18
hel bur du har?

Dan Bay-Johansen
01/09/10, 18:05
ZF-girkæs fra bakaksel.se er vel det enkleste, bolt on til rundt 7000,- :D

en 1031 med en eller annen sperreklump i, aussie-locker f.eks ?

Hans Anton
01/09/10, 18:17
Ja tror det er det. Bøyle som dekke a-b stolpe. med krys fra B stople og bak. + skrå fra gulv a stolpe til B stolpe

ralf2
01/09/10, 19:05
Motorn skal bygges av Jonus, og skal godkjennes. Det høres ikke akkurat ut som noe BT eller Volvo vil godta. Slik det er i dag vel og merke og ut ifra hva Volvo godkjenner (220hk og 275nm).
Dvs hvis du har 225hk, 300nm t5n er den teoretisk ikke å få godkjent i 240.
Det er bare 2,5lt 193hk og 2,0 italia t5n på 180hk som er under grensa.

Hvis nå ikke det kommer på plass nye regler for oss som bygger hobbybiler.
Leste i en annen tråd at noe var på gang.

Helbur er også ikke så lett. Om du kan demontere framre del så du får halvbur når den brukes på gata skulle det være mer mulig.

Motorfester har ikke jeg sett noen som lager men det er egentlig enkelt.
Noen bruker fra 960 og bygger fester helt ute på vangene. Og noen går for samme som mine. Fester av stålplater på motor og orginale på traversen.

Bedre rattutslag er nok ikke mulig. Men du kan få raskere utveksling. Eller kortstyring som det kalles. Har det på Pedersen R.

Hans Anton
01/09/10, 20:25
Jonus har sakt 6-700hk, men hadde håpet at jeg kunne komme ned på 200+ og få papirer på det. Vet ikke om det er mulig. Når det gjelder bur så vet jeg det kan være ett problem, en utvei er jo Rally lisens. Men litt dumt det også.
Men går det ikke så går det ikke. Bilen skal bygges og morro skal det bli.