PDA

Vis full versjon : Justerbart senkesett - div spørsmål



Nilsebu
31/08/10, 23:05
Er flere tråder rundt dette, men ingenting som svarer alle mine spørsmål.

Hvis du har et justerbart senkesett. Hvordan justerer du? Skrur du på en plugg, eller må du koble til kompressor etc?

Hvis jeg feks velger: http://www.partsandretards.no/webshop/product/44940/6365

Er det olje eller gassdempere? kan jeg bestemme hvor harde de skal være?

Og sist, hvor stor er forskjellen mellom galvaniserte og rustfrie på vestlandske veier?

Snakker vi 2 år kontra 10, eller 10 år kontra 15 ?

Takker for svar. Greit å være sikker før jeg går inn for noe :)

Joakim-G_R
01/09/10, 00:53
Høydejusteringa gjør du under fjørene, du ser det på bildet også. Det er gjengerør og en "mutter" som strammer/slakker forspennet i fjørene. :)

Dette er nok gassdempere (olje er vel ikke noen som bruker om dagen..) og jeg ANTAR, at det er null justering av kompress/retur. Det trenger du jo forsåvidt ikke, med mindre du jager rundetider på diverse baner og trenger å sette opp bilen for akkurat den banen. Spør alle med gule koni, de har garantert skrudd det på maks og latt det stå der. :)

Ang forskjellen mellom galv og rustfritt skal jeg ikke svare på.

Nilsebu
01/09/10, 09:57
Takker for utfyllende svar :)

Noen som har svaret på galvanisert vs rustfritt?

Jack89
02/09/10, 09:10
galvanisert holder det så lenge lakken på demperne er på og den ikke får noen dype riper helt ned til stålet. men rusfritt er jo allerbest da såklart...men hva er prisforskjellen? På mitt justerbare understell så løsner jeg på tårnene forran på skruven og så er den umbrako på toppen av gjengene så skruver jeg den ned blir den hardere. Bilen min er skamstiv og skamlav og er gog å kjøre faktisk:D

Nilsebu
02/09/10, 15:46
Er vel en 2-3 tusen i forskjell hvis. Takker for svar :)