PDA

Vis full versjon : Ac-panel 940.



Karlsen88
31/08/10, 21:37
Vifta til varmeapparatet har sluttet og funke i bilen, og pærene i belysningen blunker litt. Tok ut hele Ac-panelet for å feil søke og fant ut det går strøm(+) i ramma til panelet da det gnistret mot jord, skal det være strøm i den?? Og kan det være den som er feilen med att vifte ikke funker?



Takk for svar:)

Magnus Hagtvedt
31/08/10, 21:53
Er det ECC (temperaturstyrt) eller manuelt styrt AC.

Begge systemer har tilførsel strøm. På ECC er det kun signalstyringer til de fleste funksjoner, mens manuelt styrt AC, har viftestyringen i bryteren og motstander slik som standard varmeapparat. Denne bryteren måtte jeg selv bytte for et halvt år siden, da vifta til slutt ikke fungerte på noen trinn.
Dersom det er seff mulig at det er noe feil i systemet, som gjør at det kommer strømm i dekslet. Er det slik om lyset er av også?

flarssen
01/09/10, 06:03
På min, med manuell AC, går det kobberbaner på oversiden av panel-boksen for strømtilførsel til belysningen. Var dekket med tape, men denne kan jo ha ramla av.

Karlsen88
01/09/10, 17:41
Hmmm... Det oppfører seg likt uansett ja, vifta fungere ikke på noe hakk, det er Ecc på min da tenker jeg, har slik gradjustering så.

Prøve og bytte hele styringa der da tenker jeg...

ChrML
01/09/10, 19:49
Skal ikke se bortifra at hele vifta er gåen eller.

Visstnok så er det et vanlig problem at loddinger sprekker opp inni styrenheten og. Prøv å se over det og.

Magnus Hagtvedt
01/09/10, 20:20
Har også vært borti et par bilen hvor "power-stage" modulen er tatt kvelden, denne er montert samme sted som ballastene på de enkle ventilasjonsanleggene, rett bak hanskerom.