PDA

Vis full versjon : Rudskogen med midnightclub 5 september.



svidd-gummi
31/08/10, 07:50
5.September inviterer vi i Midnightclub til banekjøring på Rudskogen for Medlemer og ikke medlemer

VI TRENGER FLAGGVAKTER OG FRIVILLIGE !!! VÆR VENNLIG Å SEND MAIL ELLER PM OM DERE KAN.

kl 12:00-19
pris 700kr (betaling på konto)
tak på 70stk

til dere etternølere koster det 1000kr viss dere betaler i porten


2525.67.17053 (merk med navn og 5.september)





det blir kjøring for de med Prøveskilter, skilter denne dagen

Skal dere kjøre med prøveskilter MÅ det stå prøvekjøring på Rudskogen på seddelen




Flaggvakter kan melde seg til Marte mail adresse og tlf neders.
og ALLE har ansvaret for at vi har nok flaggvakter denne dagen



Timeplan for dagen

12:15 teknisk starter (ellers etter behov)

12:45 førermøte (holdes øverst oppe i pitlane) ellers etter behov.

13:00 grip
13:20 drift
13:35 grip
13:55 drift
14:10 grip
14:30 flaggvaktbytte
14:45 drift
15:00 grip
15:20 drift
15:35 grip
15:55 drift
16:10 grip
16:30 drift
16:45 grip
17:00 flaggvaktbytte
17:15 drift
17:30 grip
18:00 slutt/kjøring for frivillige
19:00 Slutt..
Rydding


Rydding av banen og plass: alle bes vennligst å hjelpe til så vi alle kan få en fin slutt på en ellers så forhåpentligvis flott dag


forbehold om endring/forskyvninger på timeplanen

TEKNISK
Det vil bli utført teknisk kontroll på ALLE kjøretøy før utslipp hvor dette vil bli sjekket og skal være i orden:

- Støykontroll (Skal samsvare med vognkortet, men ikke over 100 dB). Åpen wastegate
godtas ikke da disse ikke støyer før motoren belastes. Det kan brukes stålull for å
dempe støyen på kjøretøyet, men denne må festes
forsvarlig, slik at den ikke faller ut under kjøring på banen. Det er også støymåler langs banen, ikke bare ved teknisk kontroll.
- Bremser/bremseveske (BØR SJEKKES/BYTTES FØR KJØRING!)
- Ingen lekkasje fra kjøretøyet
- Alle løse gjenstander i bilen skal fjernes, batteri skal være fastmontert.
- Sikkerhetsbelter og stoler (innfestning/skader)
- Alle kjøretøy som er registrert skal samsvare med vognkort/kjøretøyforskriften.
- Prøveskilter er godtatt, må stå kjøring på rudskogen på kjøreseddel.
- Godkjent hjelm med forsvarlig hjelmstropp. Både hel- og halvhjelm er godkjent.
- ALLE førere skal fremvise førerkort.



KJØREREGLER
- ALL kjøring skjer på eget ansvar. Vis hensyn, forbikjøring skal kun skje på lang/rettstrekker. Gi tegn til høyre når du vil slippe forbi.
- Vinduer skal være lukket der det sitter personer. Andre vinduer kan være åpnet med maks. 5cm evt. vipperuter kan være åpne.
- Takluke skal være lukket, eller satt i vippeposisjon.
- Lys skal være tent
- Sikkerhetsbelter skal benyttes under all kjøring, spesielt på bane
- Ut- og innkjøring skal foregå på steder som er ment for dette. KJØR ALDRI I MOT KJØRERETNINGEN!
- Villmannskjøring skal ikke forekomme.
- Er man ute i sandfella SKAL man av banen og spyle bilen.
- Følg anvisninger fra flaggvakter. Det er en grunn til at de er der.

GRØNT FLAGG Kjør, klar bane
GULT FLAGG Hendelse eller hindring, kjør sakte. FORBIKJØRING ER FORBUDT!
RØDT FLAGG Løp/heat avsluttet, forlatt banen i rolig tempo.
BLÅTT FLAGG Slipp frem biler bak deg, gi tegn til høyre med blinklys.
SVART FLAGG Brudd på kjøreregler, kjør til depot for informasjon.
SJAKK FLAGG Heat avsluttet/Mål

Brudd vil føre til at du blir tatt av banen, ved grove eller gjentatte brudd kan man bil nektet kjøring. Innbetalt kjøreavgift vil ikke bli tilbakebetalt.

Etter endt heat/kjøring anbefales det at man kjører rolig "kjølerunde" til depot. Rudskogen er en intens, kort og svingete bane. Dette gjør at bilens motor og bremser får lite kjøling, og denne banen tærer veldig godt på bilen.


PARKERING
Vi henstiller alle besøkende til å parkere langs grusveien og veien opp til Rudskogen. Men sørg for fri ferdsel for utrykningskjøretøy!
Parker med hodet, ikke lysten. Folk med spesielle behov, handicap etc. bes kontakte oss for tilegnede plasser/fremkommelighet.

For deltakere: De som har med bil på tilhenger setter av bil i depot, og flytter henger til grusplass på nedsiden av kart-banen.



SERVERING
Rudskogen har egen kantine hvor det serveres mat og drikke. Her finnes det også toaletter. Åpent 13-19.



For spørsmål send mail til

Marte Ringstad:

Onesome6@hotmail.com
eller tlf
95 20 16 76

svidd-gummi
31/08/10, 13:54
Håper det stiller en del volvoer opp her =)

sierraTIC
31/08/10, 23:13
700kr er vel litt drøyt ? :( betaler 200kr når jeg kjører der med ford'n min på ford forumet. Hadde tenkt å komme med 945n min

Joakim-G_R
01/09/10, 00:11
700kr er vel litt drøyt ? :( betaler 200kr når jeg kjører der med ford'n min på ford forumet. Hadde tenkt å komme med 945n min

200 kr for å kjøre på rudskogen? Hmmmmmmmmmm.

Per Turbo
01/09/10, 07:58
700kr er ikke drøyt i det hele tatt. Leie på Rudskogen økte i år, og som klubb vil man gjerne sitte igjen med litt. Om FMC har tatt 200 har de neppe tjent store summen om de ikke hadde ett par hundre biler for å kjøre.

Helt vanlig at det koster mellom 5-700 kr pr bil for å kjøre på Rudskogen på slike arrangementer.

svidd-gummi
01/09/10, 14:41
også er det slik at du kjører og kan stelle deg rett i neste kø, betaler du for og kjøre kan du kjøre hele dagen.. derfor det bare er et antall med biler som for vere i pitten.. så jeg syntes ikke det var så ille.. også koster det 27tusen og leie banen.. Det var vertfall slikt det var når de leide den i fjord..

sierraTIC
01/09/10, 17:26
AAH! trodde det var sånn pulje opplegg :) beklager

sierraTIC
01/09/10, 17:45
Jeg stiller opp med skuta :)

microplex
01/09/10, 20:30
synn det er så kort tid :P

svidd-gummi
01/09/10, 20:38
ja gleder meg til og se noen skikkelig biler der. ja var litt kort varsel :P

J.A.S
03/09/10, 17:49
hadde vert morro å tatt turen :) hmm

Thomas242
04/09/10, 14:03
700kr er vel litt drøyt ? :( betaler 200kr når jeg kjører der med ford'n min på ford forumet. Hadde tenkt å komme med 945n min

det er da ikke dyrt. Utgifter til drivstoff, slitasje dekk og bil blir jo mer uansett.

Inngangspenger for tilskuer?

svidd-gummi
04/09/10, 23:26
tror ikke det koster noe for tillskuere.. =) Så i morgen braker det løs =) kommer nok litt bilder ut for de som ikke kommer ;)

Per Turbo
05/09/10, 00:31
Tar nok turen, og kan sikkert vifte med ett flagg eller noe.. :)

Thomas242
05/09/10, 10:31
kan melde om fint vær her nede i østfold. bare å komme seg nedover....

sierraTIC
05/09/10, 19:25
Skuffa over at jeg var den eneste volvon der på banen :s.. Hvit 945 tic.. Men drit moro da :D

Per Turbo
06/09/10, 07:22
Du kjørte jo jaggu mye og da :)

Thomas242
06/09/10, 07:26
Skuffa over at jeg var den eneste volvon der på banen :s.. Hvit 945 tic.. Men drit moro da :D

har du diffbrems? slura bare på innerhjulet så det ut som....

sierraTIC
06/09/10, 10:10
den rottne volvon min er merklig der, Den spoler faktisk på beggehjula, Men innimellom så en sjelden gang så kommer bare 1 hjul :s Spesielt hvis jeg krenger sykt til den ene sida....

Første gang jeg har kjørt på banen faktisk som sjåfør :)

Volvo-Lars
06/09/10, 10:19
Høres ut som en sliten slyngdiff.

Per Turbo
06/09/10, 10:30
Krenger sykt? Nei det har vi ikke sett.. ;)

Viktigste er å ha det moro med det man har å kjøre med :)

svidd-gummi
06/09/10, 13:41
ja så du var på banen en del.. var også skuffa over at du var den eneste, men du fikk da noen gode sladder da :P håper det blir flere gobiler neste år ;)
da skal jeg sørge for at det blir info om treff litt før ;)

sierraTIC
07/09/10, 00:54
Til neste år ska jeg ha ny motor ;) kjørte på banen med en Orginal FK motor bare 1bars trykk og annen eksos

svidd-gummi
07/09/10, 17:01
hehe.. skjønner. er morro selv om man ikke har den grommeste biloen på banen da. :P hadde du samme sett med dekk hele dagen du eller?

sierraTIC
09/09/10, 19:28
hehe.. skjønner. er morro selv om man ikke har den grommeste biloen på banen da. :P hadde du samme sett med dekk hele dagen du eller?

Bytta 2 ganger :) kjørte med 35punds dekk så 50punds dekk ;)

svidd-gummi
14/09/10, 16:00
okey ;) ja du får komme neste år også da. hehe.. satse sån du gjorde på slutten av dagen :P hehe